Friday, September 25, 2009

2009 raya





16 hb; 9am . aku blah dr asrama aku CM untuk ke terminal bas Kuantan. Nak pi Kajang OH!
Bas pukul 10am tapi pi awal sikit sbb nak ambik duit dulu.

Kalau tgk gambar ni, ni la baju aku pakai nak pi Kajang.
Pakaian macam 1 set ngan beg. kaler sama!
Ntah macamana tak sedar. sampai di kajang baru sedar.
Duuu~~





3 jam dari kuantan ke KL. Stop dkat Pudu.
Pastu naik Monorail turun kat Tasik Selatan. Hilang rm 1.70.
Tukar pi KTM di stesen Tasik Selatan.
bayar lagi rm1.70( kot..). hampir2 salah pilih landasan yg pegi Rawang. Huii. Nasib nasib...
Sehari sebelum berangkat aku cek kat google search route KTM ngan monorail.


Sampai kajang pukul 3pm tepat. Woh. kenapa kajang ada negro? byk pulak tu! bukan india tapi negro. woh afrika mali~~

aku expect ada la cousin aku Anas Anaqi dah ada kat stesen nak jemput aku. pasal aku dah sms dah dia sebelum sampai kajang.. tapi dia tak ada.. So aku tunggu la. 10 minit lpas tu aku try call Anas. mungkin dia lupa. dia tak angkat. D: laa.. call hampir 10 kali tak angkat jugak.. 10 kot.. So try call mak dia pula. tak angkat jugak. oh tidak..


Aku dilayan oleh pakcik pakcik teksi dengan soalan yang sama "nak pi mana dik?". OOfff.. berapa orang tanya aku soalan tu. ada la dkt 3o taximan..30 kali la jgak aku jawap. "takpa, tgh tunggu orang." Sambil tu nampak la ada pakcik gemuk maki hamun apa benda ntah kat seberang jalan. mencarut kuat- kuat. Nampak mcm orang gila pun ada.








So.. after an hour mcm tu.. bapa si anas, pak cik pun call la aku. Dia kata dia ada kat dpan stesen tgh tunggu kawan di . Kereta dia ada di seberang jalan depan bus stop.
Woh. rasanya dah setengah jam aku dah nampak kereta tu parking di situ.
Aku pun pi seberang. Masuk kereta Persona hitam tu. Lepas dia habis borak ngan kawan dia tu, kami pun gerak la balik rumah dia di Penjara Kajang.
OH. Nice Home. Rumah bentuk huruf L. besar pulak tu kat dalam. YEah!!

1 comment:

  1. lukisan tuuu
    cam ada yg kuraang aaar
    ha!
    asal lukis jnggut sket ja?
    ahahahah
    lawak ja..lawak jaa..
    jgn nangeh

    ReplyDelete