Thursday, December 24, 2009

raya ketiga

---------------------------------------

tak ingat sgt apa jadi hari ni..
pagi tu dgr makcik becakap yg maksu and famili nak datang+ beratus cucuk sate.
wohhhh!! dah lama tak makan sate!!!!!!!!!!
ni yg best ni!
pastu makcik n family nak ambik makcik nab di pulau pinang.
ntah kenapa aku ikut diorang.. mungkin pasal nak ambik gambar jambatan kot..
tapi bateri kamera aku abis..

pi pulau pinang~~~








panel 1: ui anas! dah sampai jambatan ui!
panel 2: anas tidur~~ dgn gayanya~~
panel 3: 'pinjam' kamera anas. dah terbiasa ngan kamera DSLR.. aku letak mata aku kat skrin kamera tu. sakit mata weh..
panel 4: anas tak seda pun dah smpai pulau. dudududududu~~
aku malas nak potong gambar ni....


kitorang pun cari rumah makcik nab..
jumpa! FUUYOOH!!!
rumah kayu yg berhampiran dgn rumah pangsa besaaaarr. wow
ambikmak cik nab. bawa pi rumah tok.
sebelum betolak, makcik ada bgtau ada bakar2 sate di rumah tok, yg dibawa paksu.
ooooH!!! kena cepat! nnti habis!!
cepat la oooi!! nnati sate abissss!! aku dah lama tak makan sate!!!


sampai rumah saja. paksu kata" amir! dah bulat awak sekarang".
anaknya mawadah pula " amir, ya allah! bapak orang!". hmm. segan la pulak. kena becukur
dan juga menguruskan badan la. gemuk sgtkah aku ni?
berisi dari dulu kot. diorang dah 4 tahun tak tgk aku. mmg lah... kot la..

oh! nak ambil kamera! tangkap gambar diorang! aku ada project nak buat family tree keluarga belah mak aku ni!
sebelum tu...
tgk sate kjap...
apa yg tinggal hanya la...

ini! wawawawa!!!! takpa la.. pi ambik kamera dulu..
sori lukisan buruk....

apa2 la.. dah besar dah diorang semua ni.
4 years we havent met! diorang tak tegur pun.




dari kanan....
paksu: err.. sebenarnya aku takut renungan paksu ni. nampak garang bah.
maksu: ha tengok tu. memang adik ibu aku! senyemun trademark diorang.
mawaddah: ni la adik saudara aku yg panggil aku pakcik lepas 4 tahun dah tak bejumpa~
esan: mata sama cam kakak dia yg ikut bapak diorang. perut dia uhh.. mengembang..
hanan: ni la yg aku cari tak jumpa. pendek gila rambut. ingat anak sapa la tu. :D
dulu si hanan ni manja sgt kat aku mcm acik manja kat aku.
asyraf: dah besar dah budak ni............

diorang balik...aku pun pi makan sate...


weii!! dah separuh tahun tak makan sate oooo. rasa separuh tahun kat kolej mcm setahun oooo!!!



pastu kena cuci tempat bakar sate tu..



i dont blame anyone that eating that delicous sate.
really! honestly...
ui anas. tolong aku cuci oi!




-----------------------------------
hari ni kot pakcik balik pi kajang. ada kerja bah dia.

No comments:

Post a Comment